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RC이야기/RC News

[번역]S400 rules at Florida State Series

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Serpent USA Team drivers Mike Abraira and Tim Potter both enjoyed success over the weekend in  Round 2 of the 2008 Florida State Series. Driving Serpent's S400 at Village R/C Raceway in West Palm Beach, the pair took were victorious in the both the Expert and Pro classes.
서펀트 팀 드라이버인 Mike Abraira와 Tim Potter는 2008 플로리다주에서의 2라운들를 성공적으로 보냈다. West Palm Beach의 빌리지 RC서킷에서 서펀트의 S400을 주행하며, 이 둘은 전문가와 프로 클래스의 두 종목 모두에서 승리를 거뒀다.

Mike, who was racing in the Expert class had a hard fought qualifying but still managed second spot for the A Main. When the tone went off, he took the race lead and never looked back, his car being exceptional allowing him to cruise home for the win.
전문가 클래스에서 활동하는 마이크는 출전자격을 가졌지만 여전히 A메인 2위다. 종료음이 울렸을때, 그는 선두로 경기를 마쳤으며, 한번도 뒤처지지 않았다, 그의차는 Mike가 우승을 안고 돌아가도록 했다.


Tim, who was representing Serpent in the Pro class which is run in a Reedy format of 6 “Heads Up” rounds, took two wins, two seconds and overall fastest run to finish in the number one overall spot.
6번의 라운드에서 선두로 출전한 프로 클래스에서 서펀트를 대표하는 Tim은 두번의 우승과, 준우승을 했고, 전체 구간에서 가장 빠른 기록을 보였다.



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Round 2 of the six race 2008 FSEARA Series got underway on the Friday with initial practice. The S400 hit the track with a solid starting setup. Mike’s suggestion of going to shorter front upper links was the perfect addition to the setup the team were at. All the cars were running switched the rear gear diff which for the most part was a positive change.  Friday's practice times showed the S400 was very competitive for the following two days of racing.
6번의 2008 FSEARA 시리즈중 2 라운드가 첫 연습주행으로 금요일에 있었다. S400은 딱딱한 셋업으로 노면을 박찻다. 더 짧은 프론트 어퍼 링크를 적용하자는 Mike의 제안은 팀이 하나가 되는 셋업에 완벽하게 부합됬다. 주행하고 온 모든 차량은 대부분의 파츠가 교체될때 리어 디프 기어가 교체되었다. 금요일의 연습주행은 S400이 앞으로 있을 2일간의 레이스에서 아주 경쟁적일것이라는것을 보여주었다.


On Saturday, the track was hot reaching 110+ (F), but the traction was high. Everyone struggled with the amount of traction, but the base setup of the Team Serpent USA cars was good.  Mike took to the track and came back with two very fast runs, both of them putting him second on the grid for each of his classes.  Tim's first run in Mod also netted second, after leading for 4 minutes the car lost all velocity. This run brought to light the main problem of his weekend. The rear belt stripping. It appears when running the gear diff, without the ability of slippage; it tears through the rear belts. Running a 4.5 Novak, he only managed to figure out how to get a full run out of a belt - set it extra tight and soften the brakes.  AJ Dipirro put in a solid run, and he put his car 6th in the A after the first two round of qualifying.
토요일, 트랙 최고온도가 43도에 달했지만 트랙션은 높았다. 모든 선수는 많은 양의 트랙션과 싸웠다. 하지만 팀 USA 서펀트 차량의 기본 셋업은 아주 좋았다. Mike는 트랙을 돌았고, 두번이나  아주 빠른 랩을 기록하고 내려왔다. 이 두가지가 각각 그의 클래스의 그리드에 두번째로 그를 올려놓았다.Tim's first run in Mod also netted second, 출발한지 4분만에 차는 속도를 잃었다. 이번 주행은 그의 주말에 중요한 문제를 야기했다. 벨트가 닳아버렸다. 이런 현상은 기어디프가 슬립없이 작동할때 나타났고, 이것은 리어벨트를 통해 갈려버렸다. 노박 4.5를 사용하면서, 그는 오직 풀 브레이킹과 최소 브레이킹시  충분히 부드러운 회전을 얻을수 있는 벨트 세팅에 대해서 생각했따. AJ Dipirro put in a solid run, 그는 처음 두 예선전 후에 A메인 6위를 차지했다.


On Sunday, the cars were very good, and Tim added another win to his totals, ending up first in the Pro Mod class with 2 wins, 2 seconds and fastest overall time. Mike won the Expert 10.5 class, and finished second in the Sportsman 13.5 class. Mike had an epic battle with one of the fastest young local racers, and at about 5 minutes in, while defending his lead, dotted the car, and fell back to second. AJ was in line for a podium spot, and had a ball cup failure; his car was one of the best on the track for the final. Female S400 racer Denise also got the car to her liking for the B final in Expert class, but had a tire come unglued.  Tim also TQ’d and won the “Fun” class, Vintage Trans Am.
일요일, S400은 매우 좋았다. Tim은  첫 Pro Mod 클래스에서 두번의 우승과, 두번의 준우승 그리고 가장빠른 타임을 기록하며, 그의 전적에 또다른 우승을 더했다. Mike는 전문 10.5클래스에서 우승했고, Sportsman 13.5클래스에서 준우승했다. Mike는 가장빠른 어린 지방선수와 근 5분동안 그의 선두를 지키며 배틀을 가졌었다, dotted the car, 결국 2위로 물러났다. AJ의 차는 파이널을한 최고의것중 한대였지만, 볼컵(ball cup)미스로 뒷전에 있었다. Female S400 racer Denise also got the car to her liking for the B final in Expert class, but had a tire come unglued. Tim은 또한 TQ를 차지했고 Vintage Trans Am인 Fun클래스에서 우승했다.


it was a great weekend for the Serpent S400 with 3 class wins and 2 Class TQ’s.
3클래스 우승과 2클래스 TQ로 서펀트 S400을 위한 최고의 주말이였다.


Source : RYOのラジコン世界にようこそ!
Page Translation : eat_star
한마디 : 여기저기 초짜티나는 번역문이네요 ㅠㅠ 그래도 노력하렵니다.